Pages - Menu

Pages - Menu

Mengetuk Pintu Ar Rayyan

Mengetuk Pintu Ar Rayyan

Daripada Sahl Ibn Sa'ad r.a, daripada Nabi SAW, Baginda SAW bersabda, "Sesungguhnya pada syurga itu ada satu pintu yang disebut ar-Rayyan. Pada hari kiamat nanti, yang akan masuk melaluinya ialah orang-orang yang benar-benar berpuasa. Tidak ada golongan lain yang akan masuk melaluinya (pintu tersebut) melainkan mereka. (Nanti) Akan dikatakan," Di manakah mereka benar-benar berpuasa (di dunia dahulu)?" Maka mereka pun bangun. (Sekali lagi) Tidak ada golongan lain yang akan masuk melaluinya (pintu tersebut) melainkan mereka. Maka , apabila mereka telah memasukinya (pintu Ar-Rayyan tersebut), ia kan ditutup. Maka seorang pun tidak akan memasukinya (selepas itu)". (Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim).


Assalamualaikum warahmatullah. Apa khabar keadaan sahabat-sahabat saya yang melayari teratak ini dan teman-teman bloggers di luar sana? semoga sihat sejahtera dan ceria selalu.

Salam ramadhan diucapkan kepada teman-teman sekalian. Mohon maaf di atas segala keterlanjuran kata yang mengguris hati. Semoga Ramadhan ini kita bisa memperoleh berkat dan rahmat daripadaNya.

Panjang umur,kita berjumpa lagi.

Sekian, wassalam.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi komen