Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Coretan Untuk Adik






Assalamualaikum adik-adik. Apa khabar harini? Sihat? hmm..kalau tak sihat, bersabarlah ye dengan ujian dan musibah itu. Jangan lupa makan ubat dan jaga aspek kebersihan diri dengan baik. Study2 gak, makan jangan lupa dan ibadah jangan ditinggal.

Sekarang dah tiba ke awal Ogos. Manakala kalender Hijrah, dah masuk Syakban. Tak lama dah nak masuk Ramadhan. pejam celik pejam celik, sebentar je kan masa berlalu.

Masa untuk adik-adik menghadapi peperiksaan besar sudah semakin hampir. Peperiksaan PMR pada 7 Oktober semakin hampir. Yang bakal menduduki STAM pada 19 Oktober juga pasti sedang bergelut dengan pembelajaran.

Yang sedang menjalani Latihan Industri, selamat menempuhi suasana amali alam kerjaya. Semoga success hendaknya. Kepada yang sudah selamat menjalani Latihan Industri, tahniah diucapkan. Kepada yang sedang bercuti sebab institusi pengajian masing2 kena tutup sbb bimbang penularan wabak H1N1, semoga dapat bersabar. Manfaatkan masa 'break' ni utk ulangkaji pelajaran dan menyiapkan segala tugasan.

Jangan rasa bosan dan putus asa nak study di situ ye. Takpe, sabar ye. Kan Allah sayang hambaNya yang sabar? Jadikan segala masalah yang melingakari kehidupamnu sebagai satu cabaran untuk kamu lebih berjaya pada masa depan. Tukarkan masalah kamu kepada cabaran ye. Kalau dulu, semasa di alam sekolah menengah, kamu boleh berjaya melaluinya dengan tabah dan cekal. Masakan kali ini tidak boleh.

Biarlah kita duduk di rantau orang demi menuntut ilmu, jauh terasa perjalanan kita. Tak mengapa. Jauh perjalanan, kan luas pandangan,luaslah pengalaman kan? Berbeza budaya, dialeg dan cara hidup. tetapi kita kan seaqidah. So, laluilah hidupmu sebagai pelajar dengan ceria. kerna, dunia pelajarlah antara salah satu type dlm hdp ini yang indah utk dikenang kembali, pada suatu masa nanti.

Erk, sekarang duk jauh dengan family. Takpe. Belajarlah berpisah dengan ibubapa kita. Mana tau nanti dapat bakal suami orang jauh....:)

Entry ini saya dedikasikan buat bekas anak2 didik saya,  yang ada mengikuti teratak ini secara senyap.. Jangan segan-segan ke sini ye.

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .