Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Komen Pujian Penyanyi Jepun Terhadap Perintah Kawalan Pergerakan Di Malaysia





Komen Pujian Penyanyi Jepun Terhadap Peeintah Kawalan Pergerakan di Malaysia.
























https://youtu.be/MeOH4dJZomk

Komen Penyanyi Jepun yang tinggal di Malaysia. Terharu rasa apabila rakyat Negara lain yang tinggal di Malaysia merasa bersyukur ditakdirkan dia di Malaysia sekarang.

Dengarkan juga apa komen wartawan Jepun.

Saya tersentuh apa bila wartawan di hujung siaran berkata,"Apa yang membuatkan Rakyat Malaysia tidak membuat rusuhan walaupun bantuan yang diberikan kalau dikira perorang adalah rendah jumlahnya?"

Alhamdulillah. Marilah kita terus bersatu hati  memerangi covid19 ini.

Alhamdulillah. Ramai pihak yang saling membantu barisan hadapan negara. Dengan kepakaran dan kelebihan masing-masing.

Yang boleh menjahit PPE, mereka jahit.  Sampai Ketua Pengarah KKM lata. "INshaAllah kita ada stok PPE yang banyak. Tukang jahit di Malaysia semua bekerjasama membantu Kmenterian Kesihatan membuat pakaian PPE termasuk menkahit mask". Lebih kurang macamtu lah ayat KPKKM.

Yang boleh memberikan CSR, mereka buat. Alhamdulillah. Ramai badan-badan NGO dan induvidu yang murah hati tanpa mengira agama dan keturunan saling membantu.

Badan-badan zakat negeri turut digerakkan. Semua orang hendak membantu negara tercinta ini mengikut kemampuan masing-masing.

Alhamdulillah. Bertuahnya lahir di Malaysia.😭.

Kita. Jom bantu negara kita dengan terus duduk di rumah dan teruskan berdoa.😭

Ya Allah..peliharalah kami, keluarga kami, sahabat-sahabat kami barisan #frontliner #medicalstaff #atm #polis dan semua #frontliner dan seluruh rakyat dan penduduk yang duduk di Negara Malaysia kami ya Allah..  dari ancaman wabak ini ya Allah. Amin.

#prayformalaysia
#prayforbrunei
#prayforasean
#prayforworld
#dudukrumah
#stayathome
#maips
#airbnb
#maiwpkl
#ngo
#csr
#sharingiscaring
#hidupkanmemberi

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .