Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Kanak-kanak spastik perlu RM8 juta


05/04/2011 11:47am

KUALA LUMPUR – Persatuan Kanak-Kanak Spastik Selangor dan Wilayah Persekutuan memerlukan RM8 juta lagi bagi mengisi tabung pembinaan bangunan persatuan itu, kata presidennya Datuk Dr Lam Peng Chong.

Dr Peng Chong berkata setakat ini, persatuan itu berjaya mengumpul dana berjumlah RM10 juta dan beliau yakin masyarakat penyayang di negara ini, penyokongnya serta kerajaan akan tampil menghulurkan bantuan bagi mengatasi sebarang kekurangan.

"Kami berhasrat memastikan persatuan ini terus kekal,” katanya yang menambah bahawa bangunan baru itu akan membantu mengatasi pertambahan jumlah kemasukan kanak-kanak spastik untuk mendapatkan pendidikan serta pemulihan dalam persatuan tersebut.

Beliau berkata demikian pada majlis makan malam selepas upacara peletakan batu asas Bangunan Sultan Idris Shah yang baru.

Penaung persatuan itu, Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah berkenan berangkat ke majlis berkenaan. - Bernama

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .