Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Program Matrikulasi Sesi 2011/ 2012

Makluman Terbaru Program Matrikulasi Sesi 2011/ 2012


Program Matrikulasi Sesi 2011/2012 berwajah baru dengan memberi peluang kepada para pelajar daripada latarbelakang Sains untuk memilih tiga jurusan yang ditawarkan untuk pengambilan yang akan datang. Kursus-kursus berikut adalah: 

Pakej mata pelajaran Sains: 
Senarai Subjek Teras


1. Modul I
1. Matematik 2. Kimia 3. Fizik 4. Biologi


2. Modul II
1. Matematik 2. Kimia 3. Fizik 4. Sains Komputer


3. Modul III
1. Matematik 2. Kimia 3. Biologi 4. Sains Komputer

Senarai Subjek Wajib


1. Bahasa Inggeris 2. Kemahiran Dinamika 3. Pendidikan Islam dan Moral 4. Kokurikulum


*Senarai Modul adalah sama bagi Program Satu Tahun atau Program Dua Tahun. Hanya masa dan syarat kemasukan yang berbeza


Permohonan yang telah dilaksanakan akan diproses dan pemilihan terhadap ketiga-tiga modul tersebut akan berlaku di Kolej-kolej Matrikulasi seluruh negara. 

Walaubagaimanapun, terdapat dua program yang akan berjalan secara langsung iaitu Program Satu Tahun dan Program Dua Tahun untuk jurusan Sains sahaja. 

Harus diingat Jurusan Sains mengandungi tiga modul yang diterangkan di atas. Pakej mata pelajaran adalah sama bagi kedua-dua Program Satu Tahun (PST) ataupun Program Dua Tahun.


Walaubagaimanapun, jurusan Perakaunan dan Teknikal masih mengekalkan struktur program yang sama seperti yang telah dilaksanakan sebelum ini.

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .