Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

SEMAKAN KEPUTUSAN KE IPTA LEPASAN STPM, MATRIKULASI SETARAF 2012/2013

SEMAKAN KEPUTUSAN PERMOHONAN KEMASUKAN
KE INSTITUT PENGAJIAN TINGGI AWAM (IPTA)
LEPASAN STPM / MATRIKULASI / ASASI / SETARAF
(IJAZAH PERTAMA)
SESI AKADEMIK 2012/2013



Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Keputusan permohonan kemasukan ke Institusi Pengajian Tinggi Awam Lepasan STPM/ Matrikulasi dan setaraf telah dibuka.

http://upu.mohe.gov.my 


Saluran 1
:
Saluran 2
:
Saluran 3
:
Saluran 4
:
Saluran 5
:


SMS: Taip UPU RESULT [NOKP] hantar ke 15888

Seramai 38,549 lepasan STPM, matrikulasi ditawar ke IPTA.

Tahniah kepada yang berjaya. Kepada yang tidak berjaya, usah berdukacita ya. Cuba merayu lagi di:

 

38,549 lepasan STPM, matrikulasi ditawar ke IPTA (Petikan Utusan Malaysia)

 

PUTRAJAYA 13 Julai - Sejumlah 38,549 lepasan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM), matrikulasi dan asasi ditawarkan ke 20 institusi pengajian tinggi awam (IPTA) seluruh negara.

Ketua Pengarah Jabatan Pengajian Tinggi, Datuk Prof. Rujhan Mustafa berkata, berdasarkan jumlah itu, 21,959 orang (57 peratus) adalah terdiri daripada aliran Sains dan 16,590 (43 peratus) pula daripada aliran Sastera.

"Status keputusan permohonan kemasukan ke IPTA bagi Program Pengajian Lepasan SPM/ Setaraf Sesi Akademik 2012/2013 boleh disemak hari ini mulai jam 12 tengah hari melalui laman web http://upu.mohe.gov.my.

"Semakan juga boleh melaui melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) dengan menaip UPU RESULT NO Kad Pengenalan dan hantar ke 15888," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini. - UTUSAN

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .