Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Perisian Peta Minda Percuma

Perisian Peta Minda Percuma


Sila rujuk post sebelum ini mengenai Peta Minda di blog ini.  Disini saya nak berkongsi salah satu perisian yang dibangunkan secara percuma ( opensource ) yang boleh digunakan untuk membuat peta minda dengan menggunakan komputer.

Boleh rujuk artikel Apakah perisian terbuka di blog ini di sini,http://www.cikgukaunseling.com/2011/06/apakah-perisian-terbuka.html.

 Saya telah pun mencuba, dan amat berpuas hati dengan perisian percuma ini. Jadi, sebaiknya perisian ini saya dedahkan agar pelajar juga boleh menggunakan perisian tersebut.

Kelebihan perisian Xmind ( buat peta minda )

1. Perisian percuma
2. Senang digunakan
3. Guru dan pelajar boleh gunakan samada untuk mengajar atau belajar
4. Mudah untuk di'edit' sekiranya nota dalam bentuk peta minda nak di'upgrade'



Klik link untuk download. Download adalah percuma. Untuk bengkel Study Smart, perisian ini juga akan digunakan agar pelajar lebih faham konsep peta minda. Sebelum itu, bagi yang selalu surf, jangan lupa download melalui link tersebut. Praktis dan buat di rumah. Selamat mencuba.

Sila klik di http://www.xmind.net/

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .