Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Bayi ditikam ibu 90 kali masih hidup

Bayi ditikam ibu 90 kali masih hidup


Allah Maha Kuasa...
Tidak Mengira Ruang dan Masa...
Makhluk Tiada Kuasa Apa-Apa...
Walau Di Mana Jua...
Allah Maha Penyayang Di Bulan Ramadhan.
Tiada siapa yang mampu melebihi sifat penyayangnya Allah.
Jika seorang ibu amat sayang kepada anaknya,
maka sifat penyayang seorang ibu tidak akan dapat mengatasi sifat Maha Penyayangnya Allah.
Sifat penyayang Allah lebih hebat dari sifat kasih sayang ibu kepada anaknya.
Lebih hebat dari kasih sayang seorang pencinta kepada kekasih hatinya.

 Hayati satu cerita.
Suatu ketika Siti Aisyah rha. menceritakan kepada Rasulullah saw sebuah peristiwa yang baru dilihatnya mengenai seorang ibu dengan dua anaknya yang sedang kelaparan. Seorang yang bersimpati memberikan tiga potong roti kepada keluarga tersebut. Si ibu memberikan seorang sekeping kepada anak-anaknya dan sekeping untuk dirinya yang juga lapar. Kerana kelaparan si anak dengan cepat menghabiskan roti masing-masing. Atas belah kasih sayang sebagai seorang ibu, dia tidak sampai hati memakan roti yang dihajatkan untuk dirinya, lalu roti yang sekeping itu dibelah dua dan diberikan kepada anak-anaknya. Si ibu sanggup kelaparan demi anak-anaknya. Setelah mendengar cerita Aisyah, Rasulullah saw bersabda: “Kasih sayang Allah kepada hamba-Nya melebihi kasih sayang ibu itu.”



BAYI berusia lapan bulan, Kio Bao bernasib baik kerana masih hidup selepas ditikam 90 kali oleh ibunya. 
Semoga anak kecil ini mendapat tempat perlindungan sewajarnya. 
 Sebarkan kasih sayang sesama manusia agar kita turut menerima kasih sayang dari-Nya!

Bayi gigit puting ibu ditikam 90 kali

 

XUZHOU - Seorang bayi lelaki berusia lapan bulan masih hidup selepas ditikam dengan gunting sebanyak 90 kali oleh ibunya selepas dia dikatakan tergigit putingnya semasa menyusu. 

Bayi berkenaan, Kio Bao yang cedera parah di bahagian muka memerlukan 100 jahitan dalam insiden yang berlaku di sini, dalam wilayah Jiangsu di timur China.
Bayi malang itu dikatakan tinggal bersama ibu dan dua orang bapa saudara yang menyara kehidupan mereka dengan mengitar semula sampah sarap.



Bao yang dijumpai dalam keadaan berlumuran darah di dalam kolam di belakang rumah mereka telah dibawa ke hospital oleh salah seorang bapa saudaranya.


Ibu kanak-kanak tersebut kemudian mengaku dia telah menikam Bao kerana bayi itu dikatakan telah menggigit putingnya.



Jiran-jiran mereka merayu supaya kerajaan tempatan mengambil Bao, namun pihak berkuasa menolak permintaan itu kerana tidak ada pengesahan rasmi yang mengatakan ibunya mengalami penyakit mental. - Agensi



0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .