Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Kalendar Sekolah 2013 Di Malaysia

Kalendar Sekolah 2013 Di Malaysia



Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Apa khabar semua? Apa khabar pelajar-pelajar sekolah yang sedang bercuti? Disember 2012 semakin tiba ke penghujungnya. Ini bermakna penggal persekolahan tahun 2013 semakin dekat. 

Masa untuk ke sekolah semakin hampir.  Cuti sekolah akhir tahun ini yang agak panjang diharapkan telah diisi dengan aktiviti berfaedah. Tinggal beberapa hari sahaja lagi persekolahan 2013 akan bermula. Welcome back to the school, ya.

Namun adakah pelajar sudah bersedia?



Takwim Persekolahan 2013 atau Kalendar Cuti Sekolah 2013 secara rasminya telah dikeluarkan oleh KPM pada pertengahan November 2012. 

Jikalau dilihat pada jadual di atas, merujuk kepada kalender cuti sekolah 2013 ini. Jumlah hari persekolahan termasuk cuti umum adalah 205. Jumlah hari cuti sekolah adalah 84.



 

Takwim Persekolahan 2013 atau Kalendar Cuti Sekolah 2013 bakal membantu kalangan pentadbir sekolah dan guru-guru menjadikan Takwim Persekolahan 2013 atau Kalendar Cuti Sekolah 2013 sebagai rujukan untuk menjalankan tugas pengajaran dan pembelajaran, kursus-kursus dalaman mahupun mengadakan aktivti luar bilik darjah.

Melalui Takwim Persekolahan 2013 atau Kalendar Cuti Sekolah 2013 dapat membantu pelajar sekolah dan ibubapa sendiri bagi membantu merancang percutian, tempahan tiket penerbangan AirAsia, hotel dan sebagainya.

He he tak terkecuali melalui Takwim Persekolahan 2013 atau Kalendar Cuti Sekolah 2013
 ramai pasangan yang akan melangsungkan pernikahan dapat merancang tarikh yang bersesuaian untuk mereka mendirikan masjid. Bukankah banyak majlis kenduri perkahwinan dan pelbagai kenduri kendara diadakan pada masa cuti sekolah?

Takwim Persekolahan 2013 atau Kalendar Cuti Sekolah 2013 ini bagaimanapun ia tertakluk pada sebarang perubahan yang ditetapkan pihak Kementerian Pelajaran Malaysia. Harap maklum.

Harap maklum juga bahawa cuti sekolah penggal adalah berbeza mengikut negeri.

Terdapat dua kumpulan iaitu kumpulan A dan kumpulan B seperti yang dibahagikan dalam jadual di bawah.

Kalendar Cuti Sekolah 2013

Kumpulan A : Sekolah-sekolah di Negeri Kedah, Kelantan dan Terengganu :



Kumpulan B : Sekolah-sekolah di Negeri Perlis, P.Pinang, Perak, Selangor, N.Sembilan, Melaka, Johor, Pahang, Sabah dan Sarawak, Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya :




Rujukan dan untuk muat turun sila , boleh klik di sini.

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .