Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Puteri Aisha Mubarak Al Sabah Kuwait Tinggalkan Kemewahan

Puteri Aisha Mubarak Al Sabah Kuwait Tinggalkan Kemewahan keluarga Demi Cinta Nabi Muhammad SAW





صور الأميرة عائشة مبارك الصباح - صور الأميرة الكويتية الشيخة عائشة مبارك الصباح


الله يبارك لها وفيها ويجزاها بالخير
و هنيئا لمن يجاور الرسول الاكرم ص

أعلنت أميرة كويتية عن شروعها بالهجرة من الكويت للإقامة الدائمة في المدينة المنورة.
وقالت الأميرة عائشة مبارك الصباح في إعلان نشرته بصحيفة الوطن الكويتية تحت عنوان “أستودعكم الله يا أهل بلدي”: “بعد الاتكال على الله وتفويضه سبحانه وتعالى قررت الانتقال للعيش في المدينة المنورة بجوار رسولنا الكريم صلى الله عليه وسلم بتوفيق من الله وفضل وتحقيق حلم راودني منذ سنين عديدة”.
وأشارت عائشة إلى أنها استأذنت في ذلك أمير الكويت الذي وافق لها، موجهة إليه الشكر على وقفته الأبوية الحانية معها، ومبتهلة إلى الله أن يجعل المدينة سكناً لها ومدفناً وأن يستعملها في طاعته.






أعلنت الأميرة الكويتية عائشة مبارك الصباح شروعها في الإقامة الدائمة بالمدينة المنورة، ومغادرتها دولة الكويت نهائياً.

وبحسب بيان نشرته بصحيفة الوطن الكويتية تحت عنوان "أستودعكم الله يا أهل بلدي، قالت الأميرة عائشة الصباح: "بعد الاتكال على الله وتفويضه سبحانه وتعالى قررت الانتقال للعيش في المدينة المنورة بجوار رسولنا الكريم صلى الله عليه وسلم، بتوفيق من الله وفضل ولتحقيق حلم راودني منذ سنين عديدة".

وأشارت عائشة إلى أنها استأذنت في ذلك أمير الكويت الذي وافق لها، موجهة إليه الشكر على وقفته الأبوية الحانية معها، ومبتهلة إلى الله تعالى أن "يجعل المدينة سكناً لها ومدفناً وأن يستعملها في طاعته".




الله يبارك فيها ويسعدها ويرزقها مجاورتة في الجنة ==والله أنا أتمنا ان أعيش في مكة أو المدينة وأموت فيهم

اللهم أرزقنا ووالدينا شفاعة نبيك ومجاورتة في الجنة



Ya Allah..daku pun rindu nak ke Madinah lagi. Dingin Madinah, bau Madinah, bersihnya Madinah, suburnya Madinah...dan yang utama di sana ada makam Nabi Muhammad SAW. Tak dapat berjumpanya dapat lihat dan ziarah makamnya sudah mendamaikan jiwa.

 Penduduknya yang ramah dan baik hati yang kutemui. Kata mereka, kami golongan Ansar harus melayani golongan Muhajirin dengan baik sebagaimana pesan Nabi. Mereka sangat gembira bila tahu saya dari Malaysia. Mereka kata Malaysia sangat cantik dan mereka sukakan pantai Malaysia, pokok-pokok yang menhijau dan air sungai yang mengalir.

Aku masih di sini. Di Bumi Malaysia tercinta ini. Apa pun kehidupan mesti diteruskan. 

Puteri Kuwait ketepi kemewahan, keluarga

Bandar raya Kuwait: Seorang puteri Kuwait mengetepikan harta dan meninggalkan negara untuk kekal menetap di Arab Saudi bagi merasa dekat dengan makam Nabi Muhammad SAW, mengatakan ia menjadi impiannya sejak bertahun-tahun lamanya, lapor akhbar kelmarin.

Puteri Aisha Mubarak Al Sabah, ahli keluarga keluarga pemerintah negara teluk yang kaya dengan minyak itu berkata, dia mengucapkan selamat tinggal kepada rakyat Kuwait dalam satu kenyataan ringkas diterbitkan kebanyakan akhbar tempatan.

Aisha berkata, dia secara kekal meninggalkan Kuwait untuk menetap di bandar Madinah, di barat Arab Saudi, tempat di mana terletaknya makam Nabi.



“Selepas berserah kepada Allah, saya memutuskan untuk meninggalkan negara sendiri dan tinggal di Madinah agar dapat dekat dengan Nabi serta memenuhi impian yang menghantui diri selama bertahun-tahun,” katanya.

Aisha berkata, dia sudah mendapatkan keizinan untuk meninggalkan negara itu daripada Emir Kuwait sendiri, Sheikh Sabah Al Ahmed Al Sabah.


“Saya mengucapkan terima kasih kepada Emir atas sokongan dan simpatinya serta berdoa kepada Allah agar menjadikan Madinah tempat tinggal saya sebagai bukti ketaatan dan tempat pengebumian saya kelak,” katanya. - Gulf News

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/12
About masjid an Nabawi


Al-Masjid al-Nabawī, often called the Prophet's Mosque, is a mosque built by the Islamic Prophet Muhammad situated in the city of Medina. It is the second holiest site in Islam. Wikipedia
Height: 105 m
Opened: 622 AD
Address: Haram Al Madinah, Medina 42312, Saudi Arabia
Phone: +966 4 823 9863
Architectural styles: Ottoman architecture, Islamic architecture, Classical architecture, Contemporary architecture



0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .