Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Bermula Dari Bawah


Bermula Dari Bawah

Sesiapa yang mahu memanjat tangga perlulah bermula dari bawah.- Peribahasa Inggeris
Menuju kejayaan adalah ibarat memanjat tangga yang tinggi. Anda perlu bermula dari bawah. Anda perlu memanjat dari satu tangga ke satu tangga. Setiap tangga yang anda Berjaya memanjat adalah satu kejayaan, dan semakin lama, semakin hampirlah anda kepada matlamat anda.
“Sesetengah orang berjaya disebabkan apa yang mereka tahu; sesetengah pula disebabkan oleh apa yang mereka buat; dan sedikit sahaja disebabkan oleh siapa mereka” –Elbert Hubbard (1927)
Kebanyakan orang Berjaya kerana ilmu dan mmepraktikkan ilmu pengetahuannya. Sedikit sahaja manusia dapat Berjaya kerana status yang sedia ada pada dirinya. Maka jangan leka apabila sudah Berjaya kerana itu bukan kejayaan yang mutlak. Ia hanya satu mata tangga untuk mudah memanjat ke mata tangga yang lebih tinggi.

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .