Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Program Ijazah Luar Negara Tajaan JPA

Program Ijazah Luar Negar

Pendahuluan

Program ini ditawarkan kepada pelajar-pelajar lepasan SPM yang cemerlang untuk mengikuti pengajian di peringkat Ijazah Pertama di Universiti-universiti Terkemuka di luar negara dalam bidang-bidang yang kritikal serta bidang-bidang lain yang diperlukan oleh negara.

Calon-calon yang berjaya ditawarkan biasiswa tajaan Jabatan ini dikehendaki untuk mengikuti program-program persediaan yang telah ditetapkan oleh Jabatan ini bagi tempoh 3 bulan hingga 24 bulan bergantung kepada program pengajian/negara tajaan.

Permohonan untuk mengikuti program ini hanya dibuka selepas keputusan SPM diumumkan secara rasmi setiap tahun. Permohonan adalah secara online dan tiada sebarang bayaran dikenakan.

Borang Permohonan

Borang permohonan boleh dimuat turun daripada laman web JPA secara percuma melalui portal atau http://esila.jpa.gov.my mulai tarikh keputusan SPM diumumkan secara rasmi .


Maklumat lanjut mengenai program penajaan, sila hubungi :-

Jabatan Perkhidmatan Awam
Bahagian Pembangunan Modal Insan
Aras 4,5 & 6, Blok C1, Kompleks C
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62510 PUTRAJAYAProgram Ijazah Luar Negara
Tel : 03-88853397
Faks:03-88892170
Email : Penajaan Luar Negara 
                esila@jpa.gov.my

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .