Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Tip Temuduga Kerja Swasta Adab berpakaian dan keterampilan diri untuk lelaki

Tip Temuduga Kerja Swasta Adab berpakaian dan keterampilan diri untuk lelaki



Adab berpakaian dan keterampilan diri untuk lelaki

Kenalpasti etika berpakaian di tempat kerja
Sesetengah majikan di sektor swasta mempunyai etika berpakaian yang berbeza dengan sektor awam. Oleh itu, calon perlu memakai pakaian yang sesuai dengan etika berpakaian di tempat kerja tersebut untuk menghadiri temuduga.




1)  Digalakkan memakai baju kemeja lengan panjang berwarna cerah (tetapi tidak “striking”) dan seluar slack berwarna gelap dan bertali leher. Walaubagaimanapun, cara berpakaian semasa temuduga ini boleh disesuaikan mengikut etika berpakaian di tempat kerja tersebut. Pemakaian seluar jeans, baju T-Shirt berleher bulat tidak dibenarkan.

2)   Memakai kasut bertumit dan berstokin warna gelap.

3)   Berambut pendek dan kemas, sekiranya berjanggut hendaklah dipotong rapi.

4)    Tali pinggang yang dipakai mesti sama warna dengan kasut yang dipakai.

5)     Aksesori yang dibenarkan bagi lelaki adalah jam, klip tali leher dan “cuff-link”. Pemakaian cincin tidak digalakkan. Pemakaian anting-anting, bertindik dan bertatoo tidak dibenarkan sama sekali.







Teknik Menjawab Soalan Temuduga






0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .