Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Kerastangan vs Kraftngan

Kerastangan vs Kraftangan
http://cikgubimbingan-kaunseling.blogspot.com/

Alhamdulillah, pada hari Khamis dan Jumaat lepas, 14 dan 15 Oktober 2010, di dewan SMK Jengka Pusat 2, telah diadakan Program Kraftangan daripada kertas suratkhabar. Aktiviti ini dijayakan oleh Unit Bimbingan Kaunseling SMK Jengka Pusat 2 dengan kerjasama semua para guru yang terlibat dengan Program Selepas PMR.

Para pelajar Tingkatan 3 didedahkan tentang cara-cara membuat kraftangan ini oleh seorang pakar pembuat kraftangan daripada kertas suratkhabar. Pelbagai hasil kraftangan seperti keychain, bakul besar, bakul telur untuk bunga telur, bunga perhiasan dan sebagainya.

Ternyata surat khabar lama, tetap mendatangkan hasil lumayan andai kita mempunyai ilmu kemahiran hidup dan ilmu tebat diri yang sentiasa di inovasikan.

Guru yang menunjuk ajar cara-cara membuat kraftangan kertas ini ialah Puan Rogayah Ramli, dari Bandar Pusat Jengka. Program ini yang dibantu bersama Cr Cikgu Burhanuddin dan Cikgu Nazila, Pn Hjh Mariam dan semua guru bertugas. Ternyata program seumpama ini sangat menarik.



Pelajar Tingkatan 3A yang menekuni kraf.




Perhiasan bunga dari hasil kraftangan.



Bakul dan pasu bunga, antara kraf yang terhasil.



Keychain dan bakul telur.



Cenderamata daripada Penceramah Jemputan,
Puan Rogayah Ramli untuk Bilik Bimbingan Kaunseling, Puan Nazila.














Gaya-gaya pelajar Tingkatan 3 dengan kraftangan masing-masing.


Puan Rogayah sedang menunjukkan cara-cara membuat kraftangan.

Ini pula, bakul kertas yang dihasilkan oleh ibu saya sendiri,:)

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .