Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Suami Mek Wook ditahan kes dadah lagi

Suami Mek Wook ditahan kes dadah lagi

 

 Petikan berita dari Utusan Malaysia 17 Ogos 2010. Seseungguhnya dadah memusnahkan kebahagiaan dan kasih sayang. Meretakkan institusi kekeluaragaan. Itulah bahayanga dadah.


HULU TERENGGANU 16 Ogos - Suami kepada Mek Wook Kundur, wanita berusia 107 tahun yang dibebaskan pertengahan bulan lalu kerana menagih dadah, sekali lagi ditangkap atas kesalahan yang sama baru-baru ini.

Mohd. Nor Che Musa, 38, yang dibebaskan pada 15 Julai lalu ditahan pada Khamis lalu dalam serbuan polis cawangan Narkotik Khamis lalu di Kampung Pasir Tinggi dekat sini.

Biarpun Mohd. Nor dicekup dan ditahan dalam lokap, Mek Wook tetap tabah malah sanggup berbuat apa saja demi menyelamatkan suami tersayangnya.

Buktinya, dia sanggup mengeluarkan wang simpanannya berjumlah RM2,000 dari sebuah bank di pekan Kuala Berang semata-mata untuk membebaskan suaminya dari tahanan.

Bagi Mek Wook, biar bagaimana buruknya perangai Mohd. Nor, suaminya itu tetap jantung hatinya dan hanya Mohd. Nor saja tempatnya bergantung hidup sampai bila-bila.


"Bagi saya, dia tetap suami saya dan hanya dia saja tempat saya bergantung harapan. Memang saya sering nasihat dia agar jangan ambil benda haram itu (dadah). Dia ambil juga.
"Tapi semua itu saya tak kisah sebab saya tetap sayangkan dia. Dia tetap suami saya," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Tok Bak dekat sini hari ini.
Mek Wook sempat mengeluh bahawa di sebalik pengeluaran wangnya itu bagi menjamin Mohd. Nor menyebabkan impiannya untuk menyambut Ramadan dan Hari Raya Aidilfitri bersama suaminya itu punah.
Mohd. Nor ditahan sekali lagi kira-kira pukul 10.30 pagi setelah dipercayai mengambil dadah dalam satu operasi polis di Kampung Pasir Tinggi.

Majistret Mahkamah Hulu Terengganu, Azman Mustapha membenarkan Mohd. Nor diikat jamin selepas kesnya disebut oleh Pegawai Pendakwa, Cif Inspektor Tuan Rosmah Tuan Husain, semalam.
Beliau turut menetapkan 10 Oktober ini untuk pendakwaan kes tersebut.

Pada 7 Julai tahun lalu, Mohd. Nor ditahan oleh Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) atas kesalahan sama dan ditahan di Pusat Penagihan Narkotik (Puspen) Sungai Besi sebelum dipindahkan ke Puspen Besut.
Mek Wook yang ditemui hari ini selepas membayar ikat jamin menyatakan, walaupun kecewa dengan perbuatan dan tabiat buruk suaminya itu tetapi disebabkan rasa sayang dan tidak mahu berpuasa dan menyambut Aidilfitri berseorangan, dia sanggup mengorbankan wang simpanannya.
"Saya tak tahu apa yang boleh saya buat lagi dan hanya mampu berdoa supaya suami saya insaf," katanya.

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .