Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Cemerlang UPSR Syukur ibu bapa banyak marah

Cemerlang UPSR Syukur ibu bapa banyak marah

KOTA KINABALU: “Saya akui sebelum ini saya memang nakal, kurang menumpukan pelajaran sebelum Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) dan keputusan peperiksaan percubaan di sekolah juga tidak memuaskan.


“Namun, atas nasihat dan dorongan ibu bapa, saya berubah untuk berjaya kerana jika kita nakal pasti kita tidak akan berjaya dan akhirnya kini saya memperoleh keputusan luar jangkaan,” kata Muhammad Jacquim Irsyad Irwan, 12, dari Sekolah Kebangsaan (SK) Tanjung Aru 1 yang mencapai keputusan cemerlang dalam keputusan UPSR yang diumumkan, semalam.

Muhammad Jacquim Irsyad mendapat 5A dalam mata pelajaran Bahasa Melayu (Pemahaman), Bahasa Melayu (Penulisan), Matematik, Sains dan Bahasa Inggeris.

Katanya, sebelum menjawab soalan, dia memperbanyakkan doa demi mencapai keputusan cemerlang dalam peperiksaan.

“Saya bersyukur dan gembira mendapat keputusan cemerlang ini dan terima kasih buat ibu bapa saya yang banyak ‘marah’ saya.
“Marah mereka itu dijadikan azimat untuk mencapai keputusan cemerlang. Kejayaan ini akan diteruskan sehingga menara gading,” katanya.

Bapanya, Irwan Ibrahim berkata, pengurusan masa dan jadual pembelajaran harian anaknya sentiasa dipantau bagi memastikan kejayaan dapat dicapai.

Katanya, setiap kali pemantauan pembelajaran anaknya dilakukan, dia menegur anaknya kerana mahu melihat Muhammad Jacquim Irsyad memperoleh keputusan cemerlang.

sumber; harian metro

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .