Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

UniKL-RCMP, VMU tawar program perubatan

 UniKL-RCMP, VMU tawar program perubatan

 Assalamualikum dan selamat sejahtera.

UniKL-RCMP termasuk dalam salah satu Senarai IPTS yang mempunyai program yang telah mendapat pengiktirafan JPA, Badan Profesional atau Badan Lain. 


Kemaskinian maklumat adalah berdasarkan maklumbalas daripada IPTS yang diterima setakat 6 Disember 2012. 

Rujuk

Universiti Kuala Lumpur - Royal College of Medicine Perak (UniKL RCMP)(Nama Lama : Kolej Perubatan DiRaja Perak)

UniKL-RCMP, VMU tawar program perubatan


14/07/2011 9:51pm

KUALA LUMPUR - Universiti Kuala Lumpur-Kolej Perubatan Diraja Perak (UniKL-RCMP) dan sebuah kumpulan pendidikan terulung India, Vinayaka Missions University (VMU) menjalin perkongsian bijak untuk memulakan program perubatan peringkat ijazah, Program Perubatan UniKL-Salem.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif UniKL, Datuk Dr Abdul Hakim Juri berkata, pengambilan pertama 50 pelajar tajaan Mara bagi program perubatan UniKL-Salem memulakan pengajian pada 4 Julai lalu di kampus RCMP Ipoh.

"Perkongsian bijak antara VMU dan UniKL-RCMP juga menyediakan peluang untuk usaha sama dalam penyelidikan membabitkan penuntut dan tenaga pengajar,” kata beliau.

Pro-Canselor VMU, Datuk Dr Sharavanan Shanmugasundaram berkata, kumpulan pendidikan itu akan melabur sehingga RM40 juta untuk mewujudkan sebuah hospital serba moden yang mempunyai 200 katil di Salem, India, khusus bagi melatih para penuntut perubatan yang mengikuti program pengajian itu.

"Perkongsian ini adalah satu peluang bagi membangunkan hubungan perubatan antara India dan Malaysia yang mempunyai sejarah panjang yang menyaksikan ramai doktor Malaysia mendapat latihan perubatan di India,” katanya. – Bernama


Website:  http://www.perakmed.edu.my/

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .