Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Penarafan Kolej Komuniti KPT

Penarafan Kolej Komuniti KPT

 
 
Kolej Komuniti Paya Besar,
Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia,
Jalan Gambang-Maran,
26300 Gambang,Pahang Darul Makmur.


09-5498811
http://www.kkpbe.edu.my/v1/index.php/en/ 



Info Lanjut Hubungi

Telefon : 085-653545

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Kepada lepasan sekolah,  kepada calon SPM 2012 yang sedang berdebar menunggu keputusan SPM Isnin ini, juga tidak lupa kepada pelajar Tingkatan 5 yang bakal menduduki SPM tahun 2013 ini, anda berpeluang melanjutkan pengajian anda di Kolej Komuniti Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia. 

Pelbagai kursus ditawarkan di Kolej Komuniti KPT. Kepada pelajar tingkatan 5, eloklah anda berjumpa Guru Bimbingan Kaunseling anda bagi mendapatkan info lanjut berkaitan Kolej Komuniti ini.

Kepada calon SPM 2012 dan sewaktu dengannya, sila rujuk artikel sebelim ini Permohonan UPU IPTA ILKA TEVT 2013 dan Tarikh Permohonan UPU 2013 di sini

Penarafan kolej komuniti

Kuching: Kementerian Pengajian Tinggi akan melaksanakan proses penarafan bintang untuk kesemua 84 kolej komuniti di seluruh negara mulai pertengahan tahun ini.

Menterinya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, berkata instrumen untuk melaksanakan proses itu sedang dibangunkan yang bertujuan untuk menentukan tahap penyampaian dan perkhidmatan yang diberikan oleh setiap kolej berkenaan.




Bercakap pada sidang akhbar selepas merasmikan pelancaran program Pemerkasaan Kolej Komuniti dan Karnival Pembelajaran Sepanjang Hayat peringkat Zon Sarawak di sini hari ini, beliau berkata penarafan itu akan menjadi panduan untuk memperbaiki lagi sebarang kelemahan yang dikenal pasti dalam operasi kolej-kolej berkenaan.


"Proses penarafan ini adalah sebahagian daripada usaha di bawah Fasa Pemerkasaan Kolej Komuniti yang berlangsung selama dua tahun bermula tahun ini.

"(Di bawah proses ini) kita menekankan dari segi output sesebuah kolej komuniti itu, sejauh mana masyarakat benar-benar mendapat manfaat," katanya. - BERNAMA

Sumber; Di sini




0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .