Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Pelajar Tingkatan 3 Pandu Laju Pensyarah Maut

Pelajar Tingkatan 3 Pandu Laju Seorang Pensyarah Maut

Kemalangan Maut : Pelajar Tingkatan 3 Langgar Pensyarah dan Anak @ Kangar Perlis


Al Fatihah Untuk Allahyarham  Mohd. Azmir Aziz, (gambar kecil di bawah), 32.
 Semoga rohnya ditempatkan bersama hamba Allah yang beriman dan bertaqwa
 serta dicucuri rahmat oleh Allah SWT. Amin. 
Allahyarham seorang pensyarah di Kolej Matrikulasi Pahang, Kuantan.

Kemalangan maut ini berlaku 2 September lalu.
 Maaf berita ini hanya dapat dimuat naik di sini pada petang ni atas sebab tertentu.

Salam takziah untuk kelaurga allahyarham.



AMINAH melihat keadaan kedai runcitnya yang rosak teruk selepas dirempuh sebuah kereta Honda Civic di Kangar semalam.

Maut angkara pemandu cuai

KANGAR - Tindakan seorang remaja berusia 15 tahun yang memandu kenderaan ibunya untuk bersiar-siar bersama rakannya mengundang  padah apabila dia melanggar dua beranak yang menunggang motosikal sebelum merempuh sebuah kedai runcit di Jalan Abi Tok Hashim di sini kelmarin.

Kejadian pukul 3.30 petang itu mengakibatkan penunggang motosikal tersebut, Mohd. Azmir Aziz, (gambar), 32, meninggal dunia 10 jam kemudian manakala anaknya, Mohd. Adam Haris Wajdi, 7, cedera parah. Pemandu kereta jenis Honda Civic itu dan rakannya pula cedera ringan.


Ketua Polis Daerah Kangar, Superintendan Abdul Rahman Noordin berkata, kejadian berlaku apabila remaja berkenaan gagal mengawal kereta untuk berhenti di simpang tiga di Jalan Abi Tok Hashim. Kereta yang dipercayai dipandu laju itu dari arah Jalan Stadium.
Katanya, ekoran itu, kereta tersebut telah melanggar motosikal dinaiki dua beranak tersebut sebelum merempuh pula sebuah kedai runcit milik Aminah Ahmad, 50.

"Selepas melanggar motosikal itu, kereta dipandu remaja tersebut 'melompat' di atas longkang sebelum merempuh kedai runcit yang kebetulan tidak beroperasi ketika kejadian.

"Akibat pelanggaran tersebut, dua beranak yang cedera parah itu koma tetapi penunggangnya disahkan meninggal dunia kira-kira 10 jam dirawat di Hospital Tuanku Fauziah di sini. Anaknya pula masih belum sedarkan diri kerana kecederaan parah dan dirawat di hospital yang sama," katanya.

Tambahnya, remaja berkenaan telah ditahan dan dikenakan tindakan saman termasuk penjaganya. Kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang membawa hukuman denda maksimum RM10,000 jika bersalah.

Sementara itu, Aminah mendakwa, ekoran rempuhan tersebut, dia kehilangan mata pencarian dan kerugian RM20,000. Kedai itu diusahakannya sejak enam tahun lalu.

Sumber; KOSMO ONLINE, DI SINI

2 Comments:

insan_marhaen said...

iktibar untuk semua....

Al Fatihah..moga arwah dicucuri RahmatNYA..

Puan Ummi said...

AL fatihah untuk allahyarham

Cjai, iktibar untuk smua kan...bahaya memandu tnpa lesen

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .