Subscribe Us

Followers, sila tinggalkan link blog saudara saudari ya. Terima kasih sudi mengikuti blog biasa ini

Permohonan Program Biasiswa Khazanah Watan September 2012

Permohonan Program Biasiswa Khazanah Watan September 2012



Program Biasiswa Khazanah Watan

 PROGRAM BIASISWA (PRASISWAZAH)

Biasiswa Khazanah Watan adalah satu anugerah berprestij yang menawarkan peluang untuk rakyat Malaysia berbakat dan tinggi mencapai untuk melanjutkan pengajian Sarjana Muda dan Sarjana di universiti-universiti terkemuka tempatan terpilih.

Biasiswa Khazanah Watan adalah anugerah yang menawarkan peluang untuk warganegara Malaysia yang berbakat untuk melanjutkan pengajian siswazah atau pascasiswazah di universiti-universiti tempatan terpilih:
  • Universiti Multimedia
  • Universiti Tenaga Nasional 
  • Universiti Islam Antarabangsa 
  • Universiti Malaya 
  • Universiti Kebangsaan Malaysia
  • Universiti Putra Malaysia 
  • Universiti Sains Malaysia 
  • Universiti Teknologi Malaysia
 Tarikh tutup 17 September 2012

 Tujuan  
 
Tujuan itu Program Khazanah Biasiswa Watan adalah dua kali ganda; untuk melatih bakat cemerlang Malaysia untuk mengubah GLC ke dalam perniagaan yang berdaya saing di peringkat tempatan dan antarabangsa; dan untuk menggalakkan individu yang mempunyai kelayakan cemerlang akademik untuk membawa dan mengambil bahagian dalam inisiatif penyelidikan yang akan menyumbang kepada kemajuan reputasi universiti 'dalam penyelidikan dan inovasi.
kelayakan


Terma dan Syarat Umum

1. Mempunyai kemahiran kepimpinan yang kukuh dan penyertaan aktif dalam aktiviti ko-kurikulum, sosial atau sukarela
 
2. Satu kenyataan peribadi (untuk kajian ijazah) atau ringkasan menggariskan / tesis penyelidikan (bagi pengajian siswazah) diperlukan
 
3. Pemohon mestilah mempunyai rekod pencapaian yang konsisten dan cemerlang akademik seperti yang dinyatakan di bawah.

a) Mendapat kemasukan untuk mengikuti pengajian atau sedang dalam tahun pertama program Ijazah Sarjana Muda di universiti terkenal terpilih di Malaysia
 
b) Mendapat minimum 3A dan 1B untuk STPM atau GCE A Levels-atau PNGK sekurang-kurangnya 3,50 / 4,00 untuk Pra-Universiti atau Foundation atau Program Matrikulasi.
 
c) Tidak melebihi umur 21 tahun pada tarikh pendaftaran untuk program Biasiswa

Jumlah

 Biasiswa penuh meliputi yuran akademik penuh, sara hidup, yuran penginapan, sokongan latihan dan pembangunan
 
  • Daftar dan lengkapkan borang applikasi di SINI atau terus ke sini.
  • Hanya penghantaran borang applikasi dalam talian akan dilayan
  • Untuk maklumat lanjutan, layari SINI

Yayasan Khazanah

Level 33, Tower 2, Petronas Twin Towers
Kuala Lumpur City Centre
50088 Kuala Lumpur
Malaysia

Tel : + 6 03 - 2034 0000
Fax : + 6 03 - 2034 0440 


Atau hubungi terus Yayasan Khazanah di sini.

Jika anda mempunyai kesukaran menghantar borang applikasi dalam talian, sila hubungi 03-2034 4768 / 0427 / 4783

KETERANGAN UMUM YAYASAN KHAZANAH

Yayasan Khazanah, cabang pelaburan kerajaan Malaysia telah membuka 3 biasiswa untuk calon-calon Malaysia yang layak seperti berikut:

    Biasiswa Khazanah Global: Biasiswa Khazanah Global merupakan satu anugerah berprestij yang menawarkan peluang untuk rakyat Malaysia terang dan tinggi mencapai untuk melanjutkan pengajian Sarjana Muda dan Sarjana di universiti-universiti terkemuka di dunia yang dipilih di United Kingdom, Amerika Syarikat atau Australia.


    Biasiswa Khazanah Watan: Biasiswa Khazanah Watan 2013 merupakan satu anugerah berprestij yang menawarkan peluang untuk rakyat Malaysia berbakat dan tinggi mencapai untuk melanjutkan pengajian Sarjana Muda dan Sarjana di universiti-universiti terkemuka tempatan terpilih.


    Khazanah - Cambridge Biasiswa: Biasiswa Khazanah-Cambridge menyediakan penajaan kewangan kepada rakyat Malaysia yang merancang untuk belajar untuk ijazah sarjana muda atau sarjana di Universiti Cambridge.


Bagaimana untuk memohon Biasiswa Yayasan Khazanah 2013


Jika anda mempunyai rekod akademik yang cemerlang, motivasi dan memandu untuk berjaya dan potensi kepimpinan, anda adalah dipelawa untuk memohon Biasiswa Yayasan Khazanah (objektif dan garis kasar Khazanah).

Semua permohonan untuk Yayasan Khazanah Biasiswa 2013 mesti dibuat secara online di Yayasan Khazanah yayasankhazanah.com.my oleh 17 September 2012.

0 Comments:

Disclaimer

(c) Blog ini bukanlah pandangan rasmi pemilik blog atau majikan pemilik blog. Pemilik blog adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman blog ini .